Bila aku boleh memilih lagi. Aku pasti akan memilihmu kembali ~Feb2016~

Sunday, February 28, 2016

Tiada seorang yang memahamiku

Yang kandungkan aku pun tak boleh memahami aku,
Inikan orang yang menghuni hati aku pun tak memahami aku..
Aku ke yang bermasalah?

Aku sebenarnya dalam keadaan stress, depress, & terasa keseorangan.
Masing2 punya masalah masing2.
Percaya tak, aku sedang menahan diri dari kemurungan..
Ingin seseorang menjadi pendengar setia aku, bukan seorang yang
perlu aku dengar leteran & masalah dia.

Maka, jadilah aku seorang yang pendiam.. 
Menahan gelojak hati, menahan diri dari menjerit,
menahan diri dari menengking.. 

Mereka suruh aku berzikir, ingat pada tuhan..
Tapi, ikhlaskah kata-kata mereka itu?
Mereka buat tak apa yg mereka nasihat pada aku?

Masalah aku yang paling besar, aku semakin jauh dari DIA
Aku dah tak nampak jalan yang aku lalui, dengan itu aku perlu 
mendekati Dia, tapi mereka tak faham.. 
Tak faham apa yang aku cuba sampaikan..
Dia juga cuba menjauhi aku, ibarat hati aku telah di gelapkn.
Aku takut, tapi aku tak merasakan Dia..

Aku ingin bercinta dengan Nya, tapi aku perlu tempat
yang boleh membimbing aku..
'Nk mengaji kat masjid depan rumah pun boleh'

Mereka masih tidak faham..
Di rumah, aku lebih banyak buat dosa.. Dosa dengan kedua 
ibu bapa aku.. Bagaimana mungkin ilmu itu & ikhlas itu
mampu menusuk ke dalam hati..

Aku perlukan sekolah, biarlah aku bersama dengan pelajar2
belasan tahun, untuk aku perbaiki diri aku..
Solatku, khusyukku, cintaku, hidupku & matiku untuk DIA..

Aku ingin, tapi semua perlukan wang.. Itu yang membuat aku buntu,
Ada kelulusan tapi disebabkan terlalu mengikut kata kekasih, 
aku menjadi penganggur, cuba berniaga tapi tiada untung..
Keluargaku kesempitan, aku tersepit dengan cinta & kebebasan..

Dan kini, hati aku terasa kosong.. Air mata yang menemani aku 
sepanjang hari.. 


No comments:

Post a Comment